Sydney and Cootamundra - Reisverslag uit Cootamundra, Australië van Bo Frankin - WaarBenJij.nu Sydney and Cootamundra - Reisverslag uit Cootamundra, Australië van Bo Frankin - WaarBenJij.nu

Sydney and Cootamundra

Blijf op de hoogte en volg Bo

25 September 2013 | Australië, Cootamundra

Na een week in Sydney gezeten te hebben waarvan 2 dagen alleen en de rest met heel veel lieve mensen om mij heen van de groep waarmee ik vertrok heb ik de week goed doorgebracht en veel biertjes gedronken!

Toen ik de dagen alleen was in Sydney heb ik veel kunnen nadenken en ben ik er achter gekomen dat ik niet 100% achter mijn besluit stond om au pair werk te gaan doen.
Ik dacht dit wordt drama, omdat ik eigenlijk al en gezin had gekozen en aan het werk kon afgelopen zondag. Met een brok in mijn keel heb ik een mail gestuurd naar Jenell (contact persoon). Het enige wat ik terug kreeg is: 'Ok that's fine, I will tell the family. Kind regards Jenell.
Mijn mond viel open, maar ik dacht ik ga door! Zo gaat het bij elke baan hier in Aussie. No worries!

Dinsdag gingen Petra, Daniëlle, Iris en Erwin weg naar Cairns, maar gelukkig kwamen Hannah en Judy naar Sydney en zaten zij in het zelfde hostel als ik:). Eline die was twee dagen na ons aangekomen in Australië. Zij zat ook al in het hostel waar ik zat.
Met z'n 4en zijn wij opzoek gegaan naar werk. Gumtree was de site waar wij op zochten. Het is een soort marktplaats. Uiteindelijk na lang zoeken waren wij uitgekomen bij Milklady. Wij dachten van dat het vet leuk en easy werk zou zijn, maar na onze trainingsdag van 8 uur ergens in een ijskoud kantoor zijn we gillend wegerend. Het was verschrikkelijk en teveel moeite en denk werk voor een simpele baan. Daar hadden wij alle 4 totaal geen zin in. De dag zijn wij er ook niet naar toe gegaan. Die zelfde avond zijn wij doorgegaan met zoeken en toen hebben Hannah en ik besloten om samen weg te gaan uit Sydney en samen aan het werk te gaan. Wij zijn gebeld door Dave om te komen werken in the Globe hotel achter de bar en in het restaurant. Als we het niet leuk zouden vinden konden wij na 2 weken weg en zouden wij waarschijnlijk kunnen fruit plukken, want dat was het werk waarvoor wij aan het zoeken waren.

Vrijdag moesten wij ons hostel uit dus wij waren blij dat we een baantje hadden gevonden. Sydney waren wij ook echt zat met al die Aziaten. 's Ochtends hadden wij uitgechecked en zijn wij gaan shoppen bij Peddy's market. DE Primark van Aussie. Daarna hebben we onze backpack in gepakt en onze trein tickets gekocht, want 's avonds zou onze trein gaan naar Coota. Eind van de middag kwamen ook Allard, Kevin en Pepijn aan in Sydney. We zijn de happy hour kroeg in gegaan en hebben wij een lekkere pasta gegeten en flink wat biertjes gedronken als afsheid voor dat wij weg gingen.

Om 20:00 uur zijn wij naar Central gegaan en moesten wij nog 20 minuten wachten voordat de trein vertrok. Eenmaal in de trein was het al donker en wisten wij niet waar wij uit zouden komen! DOOD ENG... Wij maakten onzelf helemaal gek dat wij niet werden opgehaald midden in de nacht haha. Na 5 uur in de trein met viese sneurkende Aziaten waren wij aangekomen in Cootamundra. Het was IJS koud. Daar stonden al onze collega's en riepen ons toe. In de auto gestapt en 3 min later waren wij aangekomen. Iedereen was dronken. Toen wij er waren zijn wij snel gaan slapen, want wij waren kapot moe.

Ik zit hier nu 5 dagen en het is best uit te houden. Wij kijken het ook 2 weken aan en als wij het niets vinden dan zijn wij ook zo weer weg en dat weet Dave ook. Ik moest mijn RSA halen om achter de bar te kunnen staan en biertjes te kunnen tappen. Het is hier heel streng, want als je achter de bar staat en er komt politie langs en je hebt geen RSA dan heb je een groot probleem.
Ik heb al 1 weekend meegemaakt OMG. Alle locals van het dorp komen naar de pub om zich helemaal ladder zat te drinken. Het is een appart volk haha. Alleen maar drinken, drinken en nog is drinken. Doordeweeks is het heel rustig dus het is super relaxt geld verdienen. Verder kan je hier niet veel doen, so we are saving the money:)

Waarschijnlijk gaan wij over twee weken weg en dan op naar Melbourne om daar werk te vinden tot half december. Als het ons bevalt hier in the Globe hotel blijven wij misschien nog twee weken, maar dat is voor nu nog niet zeker.

Ik hoop dat ik jullie een beetje een beeld heb kunnen geven van wat ik hier allemaal uitspook en beleef.

Heel veel liefs vanuit Coota!

Cheers!

  • 25 September 2013 - 10:22

    Martine:

    Hey topper!!
    Heb je ook wat foto's van jullie prachtige hotel? Ik ben benieuwd! Hoop dat jullie er met elkaar een mooie tijd van maken, want daar zijn we hier voor he :D
    Ik kan je uit mijn ervaring van 5 dagen met veel plezier vertellen dat Melbourne absoluut de moeite waard is! Een heel andere stad dan Sydney.
    Talk soon mate, dikke kus Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cootamundra

Bo

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 3740

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: