Gatton, Manly, Sydney en Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Frankin - WaarBenJij.nu Gatton, Manly, Sydney en Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Frankin - WaarBenJij.nu

Gatton, Manly, Sydney en Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Bo

24 December 2013 | Australië, Sydney

Hello everybody,

Wachtend op het vliegveld van Melbourne heb ik alle tijd om weer een prachtig verhaal te schrijven.

In Gatton was alles allemaal anders gelopen en waren wij van de één op de andere dag ontslagen, omdat ze mensen nodig hadden die harder en sneller konden werken. Het was echt een domper om te horen, want wij hadden ons uit de naad gewerkt.
Wij hebben de keuze gemaakt om richting Sydney te gaan om daar werk te zoeken. Met oud en nieuw wouden wij sowieso al in Sydney zijn dus besloten we te gaan liften naar Sydney. Uit eindelijk vanaf het caravanpark in Gatton zijn wij meegereden met een hele aardige zaken man die ons naar Brisbane bracht. Eenmaal aangekomen in Brisbane hadden wij al snel besloten om naar het vliegveld te gaan om diezelfde dag nog te vliegen aar Sydney. Daar moesten wij een lange tijd wachten en dus ging ik op Gumtree kijken voor werk. Had op heel veel dingen gereageerd onder andere ook au pair werk.

Aangekomen in Sydney zaten alle hostels vol en was het inmiddels 23:00 uur. Hannah had contact gezocht met Nema die onze chef was in Cootamundra. Gelukkig konden wij daar een nachtje slapen om de volgende dag weer verder te kijken. De volgende dag zijn wij naar Manly gegaan, want daar waren nog wel hostels vrij. Manly Bacpackers. Daar kwamen wij nog meer bekenden tegen uit Cootamundra. Rosie en Caroline. Daar heb ik uiteindelijk een klein weekje gezeten en heel veel cv's uitgedeeld. Niets van terecht gekomen dus ik zat een beetje in de stress, want mijn geld raakte op.
Petra en ik hadden besloten om naar Sydney te gaan en om daar werk te zoeken.
Ook daar weer overal mijn cv's uitgedeeld zonder resultaat. Ondertussen zat ik te kijken op internet voor au pair werk en kwam ik al vrij snel iets tegen waar ik meteen op had gereageerd. Het was via Facebook. Ik kreeg ook heel snel reactie terug en de dag erna had ik een Skype gesprek. Dat gesprek verliep zo goed dat ik 2 dagen er na met de moeder ging koffie drinken om elkaar beter te leren kennen. Petra had besloten om te gaan reizen en voor kerst terug te vliegen naar Nederland.
Petra was die dag van het tweede gesprek met mij meegegaan en na een uurtje was ik klaar. Ik was heel positief en die zelfde avond zou ik het nog te horen krijgen.
Het werd niet diezelfde avond, maar vrijdag middag. Amélie was ziek geworden dus dat ging even voor. Ik kreeg goed nieuws te horen en was aangenomen voor de periode van half november tot eind februari.
Mijn dag kon niet meer stuk, want eindelijk was het gelukt en kon ik voor een lange tijd aan het werk en goed sparen.

Inmiddels zit ik daar nu bijna anderhalve maand en heb het onwijs naar mijn zin. De eerste week was behoorlijk pittig met een kleine van 11 maanden. Na de eerste week had ik ook een gesprekje met Starsha en Paul (ouders Amélie) over hoe het was gegaan en wat ik er van vond. Zij waren super enthousiast over mij en kreeg alleen maar complimentjes.
Het gaat met de dag beter en begin ook steeds meer een hele hechte band te krijgen meer Amélie. Die kleine drukte maker is inmiddels 1 jaar geworden en was er een feestje.

Nu ben ik lekker twee weken vrij en ben ik volop aan het genieten. Ik ben ook nog elke dag blij dat ik hier mag zijn in Australië.
Vrijdag was mijn laatste dag werk en ben ik die zelfde avond nog naar Melbourne gevlogen om samen met Martine (ook iemand van de groep) The Great Ocean Road te gaan doen. Wij zouden het eerst met een tour doen, maar een campervan is toch veel vetter. Alles zelf ontdekken.
Zaterdag hebben wij onze campervan opgehaald en zijn wij gaan rijden.
Ik kan er over blijven praten en ondanks het weer was het echt FANTASTISCH. We hebben super veel mooie plekjes ontdekt en heel veel kiekjes genomen. Ook koala's gezien. Het is mijn lievelings dier geworden en zou hem graag als huisdier willen haha.
Zaterdag avond zijn wij in een kroeg beland en een vriend(Tijs) van Martine woonde daar in de buurt en kwam met een vriend(Niels) onze kant op en hebben we heel wat biertjes op.
De volgende dag zijn zij met ons meegegaan en hebben wij weer te gave dingen gezien. Het is bijna niet te beschrijven hoe geweldig het is. Als afsluiter zijn wij door het Grampians National Park gereden waar alleen maar kangoeroes te vinden zijn. Martine en ik waren blij dat de mannen mee waren met de auto met een grote bumper er op, want die kangoeroes kunnen zo voor je auto springen en aangezien die beesten super groot zijn kan het behoorlijk wat schade aanbrengen. ' s Avonds een hapje gegeten en zijn wij op een plek gaan staan waar helemaal niemand komt behalve de kangoeroes. Het was dood eng, maar wel een hele bijzondere ervaring. Al vroeg waren wij wakker en hebben de jongens hen werk en woon plek laten zien en hebben wij een goede douch genomen en zijn wij 's middags terug gereden naar Melbourne om de campervan in te leveren. De totale aantal kilometers die wij gereden hebben was 1145 km. Ik heb zelf nog nooit zoveel gereden. Wel heel chill dat wij allebei ons rijbewijs hadden zodat wij af konden wisselen. Wij hebben ons weekend goed afgesloten met een hapje en een drankje bij Vapiano (ja Ky ook hier zit Vapiano:D). Vroeg naar bed gegaan, want Martine moest de trein heel vroeg terug hebben. Dit keer in een goed bed in een hostel, want in de campervan slapen was niet bepaald een pretje haha.

Ik heb zoveel geweldige dingen gezien zoveel lol gehad, weinig geslapen en jaja heel veel biertjes gedronken.
De foto's komen vanavond op Facebook te staan dus ik zou zeggen neem even de tijd om te kijken, want het is echt de moeite waard:)

Verder deze vakantie vier ik kerst met Paul, Starsha en Amélie. En ga ik met Oud en Nieuw een groot feestje vieren met alleen maar geweldige mensen om mij heen die ik de afgelopen tijd heb leren kennen.

Voor nu was het weer even genoeg. Moet nog even wachten om in te checken, maar als jullie dit lezen ben ik al in Sydney.

Ik wens iedereen een geweldige kerst toe en alvast een knallend 2014. Maak er wat moois van iedereen.

Heel veel liefs en een dikke kus.

Ik mis jullie!!!

Cheers,

Bo

  • 24 December 2013 - 16:44

    Ky:

    Klinkt allemaal super gaaf bootje!!! Zou der ook wel even willen zijn.
    En ja haha grappig van Vapiano.. Blijft lekker.
    Je foto's zien er ook heel gaaf uit!!! Wat heerlijk dat je ook lekker vrij bent met deze toch wel bijzondere tijd ( kerst, oud&nieuw)

    Heel veel plezier met kerst daar en ik spreek je snel weer

    Xxxx Ky en Jack

  • 24 December 2013 - 16:57

    Brigitte:

    Lekker aan het genieten Bo :) Wat een km joh, met die "Wicked" bus. TE leuk !!
    Prachtige foto's van Great Ocean Road.
    Tot morgen (1e Kerstdag) op Skype.
    Dikke kus XXX Liefs Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Bo

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 3749

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: