Vertrek en eerste week. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Frankin - WaarBenJij.nu Vertrek en eerste week. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Frankin - WaarBenJij.nu

Vertrek en eerste week.

Blijf op de hoogte en volg Bo

11 September 2013 | Australië, Sydney

Hi lieve mensen,

Nou daar zit in dan in het geweldige Aussie. Mijn grote avontuur is begonnen. Dinsdag 3 september was de datum dat ik vertrok naar Australia. Eenmaal aangekomen op Schiphol hebben we met de groep ingecheckt en hadden we nog tijd gekregen om koffie te drinken en afscheid te nemen. Pap, mam, Mickey, Eline en lot waren erbij om afscheid te nemen. Van Nick, Dais, Ky, luuk en oma had ik al afscheid genomen de avond ervoor.
Ik was er helemaal klaar voor om de weide wereld in te trekken. Daar ging ik.... Gelukkig liep Mickey met mij mee naar de gate om afscheid te nemen. Eenmaal klaar om te boarden stapte ik het vliegtuig in met rillende benen, maar ik had er zo verschrikkelijk veel zin in. In het vliegtuig zaten we met ze alle bij elkaar en hebben we elkaar beetje leren kennen. Het is echt een onwijs leuke groep. Ik heb de hele reis naast een gezellige Brabandse meid (Judy) gezeten wat echt te lachen was. De eerste vlucht was naar Bangkok van 11 uur (dodelijk vermoeiend). Daar moesten we uitstappen en hebben daar 2 uur moeten wachten. De vlucht erna was 3 uur en 50 minuten naar Taipei. Daar hadden ze voor ons een hotel kamer geboekt en konden we 6 of 7 uur zwemmen, slapen, eten en vooral douchen, want daar ben je wel aan toe na zo een lange reis. Ik zat met Martine op de kamer en hebben we lekker gelegen en natuurlijk als een blok in slaap gevallen.
Om 21:00 moesten we uitchecken en om 21:30 werden we opgehaald door een of andere toek toek die ons naar het vliegveld bracht. Eenmaal door de security check zijn we naar de gate gegaan en hebben daar nog gewacht tot dat we mochten boarden. Daar gingen we met ze alle, onze laatste vlucht begon. 9 uur naar SYDNEY!!!!!!! Ik bijna de hele vlucht geslapen, tot dat we werden wakker geschut door een Chinees, omdat het eten er aan kwam. Nou echt ik en Judy waren pissig hahah. Het eten was niet bepaald lekker, maar het was te doen. Na het eten kwamen ze langs met chinisch tea. Horen jullie hetze al zeggen hahaha.

Na deze onwijs lange reis waren we er helemaal klaar mee, maar dat waren we al snel vergeten, want we kwamen aan in Sydney. Aaaaaaaah zo super vet. Emiel en Matthijs stonden ons op te wachten om ons mee te nemen. We gingen met een kleine bus richting een geweldig punt waar je uitzicht had over de Harbour bridge en natuurlijk the Opera house. Die eerste indrukken van deze HUGE stad waren zo bijzonder, ik was er helemaal stil van. Je hebt er geen woorden voor en het is zo moeilijk om het te beschrijven als je hier niet bent. Met het geweldige uitzicht hebben wij onze eerste groepsfoto gemaakt die ook te zien is op mijn Facebook. Verder zijn we heel rondje langs het water gelopen naar de Ferry die ons naar de andere kant bracht. Manly Beach. Ongeveer een klein half uurtje met de Ferry kwamen we aan en moesten we nog 20 min lopen naar het hostel (the Bunkhouse) waar we 4 nachten sliepen. Onwijs leuk en gezellig hostel en lekker vertrouwd Nederlands. In de tuin kregen we een map met allerlei papieren waarover we uitleg kregen. Daarna hebben we de kamers verdeeld en kwam ik op een kamer van 4 terecht met Judy, Martine en Allard. Na een middagje relaxen en douchen hadden we om 18:00 afgesproken, want we gingen met ze alle BBQ'en. IK HEB KANGAROE GEGETEN. Kei lekker:). Daarna zijn we naar een kroeg gegaan en hebben we biertjes gedronken, maar dat is hier niet te betalen $ 8,-. Rond een uurtje 12 zijn we naar het hostel gegaan en zijn we als een blok in slaap gevallen.

Vrijdag kregen we ontbijt en hadden we een regel dagje. De bank, bij auto huur bedrijven gekeken, medicare, lunch bij de foodcourt. 's Avonds gingen we eten bij de Sugerlounge gegeten, maar heb maar 1 hap door mijn keel gekregen. Ik kreeg onwijs pijn in me buik, warm, koud, rillerig. Toen heeft Emiel en Petra mij naar huis gebracht en ben ik in mijn bed gaan liggen. Ik verging van de pijn. Gelukkig wel 9 uur kunnen slapen in 1 stuk door.

Zaterdag had ik nog steeds last, maar een stuk minder. Ontbijt kreeg ik niet weg, maar toch wat gegeten. Die dag hebben we een prachtige wandeling gemaakt door Manly. Het was een behoorlijke klim, maar dat was het waard. AMAZING!! Uitzicht over de hele stad. Daar hebben we geluncht. Matthijs en Emiel hadden dit keer voor de lunch gezorgd. Op dat punt kon je ook walvissen kon spotten, maar helaas was het nog te vroeg in het jaar. So maybe next time. Daarna zijn we op Shelly beach terecht gekomen waar we heerlijk konden liggen en zwemmen. Water is hier nog steen koud. Er was een trouwerij aan de gang midden op het strand.
's Avonds deed iedereen een beetje zijn eigen ding en ben ik met Martine de Ferry opgestapt om daar een hapje te gaan eten en om natuurlijk Sydney by night te zien. Jaa sprakeloos. Ook weer zo geweldig. Om 23:30 waren we weer in het hostel en zijn we gaan slapen, want de volgende dag moesten we al om 06:00 ons bed uit.

Zondag stond er een lange dag voor de boeg. Blue Mountains. We werden om 07:00 opgehaald door onze gids. 2 uur in een busje zitten val je wel weer in slaap, want al die indrukken daar word je heel moe van. Eerst gingen we naar een dierentuin waar we koala's en kagaroe's mochten aaien. Ook heb ik veel verschillende soorten andere dieren gezien, maar dat was het toppunt. Op de foto met een koala. Dat wil iedereen toch? Het is echt mijn lievelings dier geworden. Daarna nog een uur in de bus gezeten naar de Blue Mountains? eenmaal aangekomen (ijskoud) kregen we de tijd om foto's te maken van het prachtige uitzicht. We liepen een trap af met treden die schots en scheef waren. Naar beneden was te doen, maar omhoog was pittig. Jaja dit was nog maar een opfrissertje. Daarna gingen we lunchen en zijn we begonnen aan onze tocht. We zijn een kilometer naar beneden gelopen met hele stijlen trappen en ook die waren schots en scheef dus ik was blij dat ik mijn birkenstocks aan had. Boven aan het begin kon je aangeven of je omhoog wou lopen of dat je met het treintje ging. Inhad heel stoer gezegd van oow ik ga lopen dat red ik makkelijk. Toen we beneden aankwamen met benen die stonden te trillen als een rietje zijn er een paar in het treintje gestapt, maar als je zag hoe stijl die was had ik zeker geen spijt gehad om te gaan lopen. Echte bikkel was ik. Ik heb uiteindelijk met bloed zweet en tranen die trappen omhoog gelopen en het waren er maar liefst 1887 treden. Ik was trots op mezelf, maar helemaal gebroken. De terug weg lag iedereen in een diepe slaap. 's Avonds weer uit eten gegaan met de groep als afsluiter. Heerlijk pizzatje gegeten en als afsluiter paar biertjes gedronken waar ook andere Nederlanders waren die 3 weken eerder waren gekomen.

Maandag was het het een rustig dagje. We hebben gewassen bij een wasserette. Nou verschrikkelijk, want je gooit alles bij elkaar en daar kan ik niet echt tegen, maar anders is het ook gewoon super duur. Kletsnat kwam het uit de wasmachine waardoor we onze was uiteindelijk 4x in de droger hebben moeten doen. Lachen gieren brullen. Ook hebben we met Muriel gepraat over baantjes en reizen en ik heb besloten om voor een half jaar te gaan au pairen en daarna 3 maanden te gaan reizen. Ik heb op internet een formulier ingevuld met al mijn gegevens en woensdag heb ik een gesprek met mijn job coach en gaat zij voor mij opzoek naar 3 gezinnen waar ik uiteindelijk uit kies en wat bij mij past. Er gingen al wat mensen in de middag van onze groep weg. We hebben die dag gezegd en zijn toen boodschappen gaan doen en hebben we lekker met 12 man gekookt en gegeten. Er waren twee nieuwe jongens aangekomen waarvan 1 kok is dus die heeft een heerlijke pasta in elkaar gezet met een lekkere salade. Daarna zijn we met een klein groepje naar Sydney gegaan en hebben nog een drankje gedaan met uitzicht op de Harbour bridge. Martine en ik hebben toen besloten om dinsdag te vertrekken en weer een nieuw avontuur aan te gaan. Off to Sydney.

Dinsdag zijn we uitgecheckt bij the Bunkhouse en zijn we de weide wereld ingegaan. Die Backpack was echt niet te doen loot zwaar in de brandende zon. Eenmaal aangekomen in Sydney central gingen we opzoek naar een hostel. Binnen een half uur hadden we een hostel en hebben twee nachten geboekt. Eerst zijn we even gaan internetten en heb ik met mijn lieve vriendinnetje lot gefacetimed. We zijn daarna de stad in gegaan om ook onze bankpas op te halen en te activeren. Eind van de dag terug gegaan naar het hostel, lekker gedoucht en toen broodje gegeten bij Subway. s 'Avonds terug gegaan en een lekker biertje nog gedronken en ben ik als een blok in slaap gevallen.

Vandaag (woensdag) ben ik terug gegaan naar Manly om een gesprek te hebben met Jenell (mijn job coach). Zij heeft mij het 1 en ander verteld over au pair en gaat opzoek naar 3 gezinnen waar ik op gesprek ga. Als het goed is heb ik vrijdag en zaterdag gesprekken en kan ik zondag of maandag aan de bak. Verder zijn we naar Bondi beach geweest. WOUUUWWWWW wat een mooi strand en wat een prachtig uitzicht weer. Heerlijk op het strand gelegen en uurtje geslapen. Mooie surf dudes gespot btw:).
Eind van de middag terug gegaan naar het hostel en eindelijk met papa en mama geskypt. Zometeen drankje doen en dan hapje eten en lekker slapen.

Zoo dit was het dan voor nu. Binnenkort horen jullie meer over wat ik aan het doen ben en waar ik ben.

Dikke kus, mis jullie en hou van jullie.

Cheers!

  • 11 September 2013 - 15:52

    Femke:

    Heey Bootje!

    Mooi verhaal hoor!! kijk er naar uit om meer van je verhalen te lezen.. Au pairen is hartstikke leuk en hoop dat je bij een leuk gezinnetje komt!! Kijk alweer uit naar je nieuwe verhaal!

    Liefs xxxx

  • 11 September 2013 - 22:03

    Theo Frankin :

    Wat een leuk verhaal schat !! Wij zijn zo blij dat je het super leuk hebt en de kop er af is, nu wordt het spannend !!
    We zijn trots op je en wachten op de volgende enthousiaste verhalen. Suc6 schat. XXX
    Liefs, Pap en Mam

  • 12 September 2013 - 09:50

    Ky:

    Heeeee bootje, leuk dat je dit schrijft... Klinkt heel erg gezellig allemaal.
    Hopelijk verlopen de gesprekken een beetje goed en kan je aan de bak.

    Xxxx

  • 13 September 2013 - 21:49

    Nick & Daisy:

    Hi lieve Bo,

    Wat leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt! Heel veel succes met de gesprekken bij de gezinnen! Blijf vooral lekker genieten van dit avontuur! We zijn weer benieuwd naar je nieuwe verhalen..

    Liefs Nick & Dais

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Bo

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 3756

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: