Het laatste stukje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bo Frankin - WaarBenJij.nu Het laatste stukje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bo Frankin - WaarBenJij.nu

Het laatste stukje

Blijf op de hoogte en volg Bo

21 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo luitjes,

Dit is alweer mijn laatste reisverslag vanuit Bangkok.

Mijn verjaardag en mijn geweldige reis!

Ik heb een super verjaardag gehad! Het was tevens ook mijn laatste werkdag. Dubbel gevoel of course...
Vrijdag avond flink wezen stappen. Tevens ook voor mijn afscheid.
Zaterdag met mijn brakke koppie vroeg opgestaan om alles in te pakken. De nieuwe aupair Lisa zou tegen lunch tijd al komen.
Starsha en Paul hebben mij afgezet bij Sanne waar ik nog 1 nachtje kon slapen voor ik naar een hostel ging.
Het afscheid viel me toch wel echt zwaarder dan ik had verwacht. Ik stapte bij Sanne het huis binnen en daar kwamen de tranen. Ik heb zo genoten van Amélie dat ik haar nu ook echt ga missen en waarschijnlijk nooit meer zie!!!
Die zelfde dag ben ik met Sanne naar de pedicure geweest wat ik als verjaardags cadeautje heb gekregen van haar en Myrthe.
Heeerlijk cadeau en goede afleiding.
'S Avonds nog naar Mardi Gras (Australische Gay Paride). Voor het eind weg gegaan, want ja in Amsterdam is het toch wel veeeeeeel leuker. Daarna nog hapje en drankje gedaan waar Lisa ook bij was zodat ze ook kennis kon maken met Sanne☺️

En toen moest ik er aan geloven! Zondag was de dag dat ik weer in een hostel moest slapen! Haha pfff zat er even tegen op, maar al snel was ik er aangewend!
Zondag de hele dag mijn backpack ingepakt en filmpjes gekeken.
Tuurlijk had ik weer te veel spullen haha, maar gelukkig kon ik de helft bij Sanne laten staan, want ik zou haar nog zien voordat ik naar Nederland vertrek.

Eind van de middag heeft ze me op de bus gezet en ben ik naar 790onGeorge gegaan. Ingechecked en toen meteen door met Elien naar de film. Wolf Creek 2!! Voor de mensen die de film kennen,, jaaa jaaa ik moest nog naar the Outback haha.
Ook van Elien afscheid genomen wat echt niet leuk was.

Maandag heb ik nog een lekker dagje gehad in Manly en ben ik weer in de Bunkhouse geweest. Leuk om dat weer eens te zien na een half jaar.

Dinsdag vloog ik naar Alice Springs met Scarlett. Zij is ook aupair geweest en komt uit Duitsland. We haddden elkaar via facebook ontmoet en hadden de zelfde vluchten☺️. Fijn om een reismaatje te hebben en gezelliger dan alleen.
Aangekomen in een gat waar we 's avonds bij Scarlett haar hostel een gratis bbq was! Backpackers doen alles voor gratis eten:p
Aaaaaanvallluuuuuhh dus haha.
Ik ben optijd terug gelopen, want tussen alle aberigionals is het niet fijn om in donker terug te lopen. Afijn tas ingepakt voor mijn 3 daagse Uluru tour.

Pffff het was een vroegertje, want het ontbijt (gratis) was om 05:00 en de pick up time was 06:00.
De Uluru tour was super gaaf! Zulke mooie dingen gezien en zoveel kilometers gereden en gelopen dat je al bijna van NL naar Spanje rijdt en weer terug haha. Het is lastig te beschrijven, maar ja het was super mooi! Slapen onder een geweldige sterrenhemel. Hele leuke groep en ik ging veel om met 2 Duitse meiden die toevallig aupair zijn geweest in Brisbane.

Na Alice Springs ben ik met Scarlett naar Cairns gevlogen waar ik begon aan de Oostkust.

2 daagjes Cairns. Cairns is super leuk en we zijn 's avonds naar de night market geweest.
Dag erna heb ik even wat winkeltjes bezocht en hebben we 's avonds weer drankje gedaan☺️

De next day ging mijn bus naar Airlie Beach. 07:40 vertrok ik en kwam daar om 17:30 aan. Ik zat in een super leuk hostel alleen het weer was echt drama. Er kwam even een Cycloon overwaaien. Uurtje nadat ik aankwam werd ik gebeld dat mijn Withsundays tour was gecancelled! Ik kon wel janken! Keek er zo naar uit dus dat was echt een domper in mijn reis. Had leuke roomies dus heb de avond met hen doorgebracht. De volgende dag was het nog steeds slecht en ben ik naar mijn agency gegaan. Ik zou 90% van het bedrag terug krijgen dus ik had meteen bedacht om te gaan skydiven. Ze kon het meteen omzetten en toen was het geboekt! Aaaaaaaaaaa was toen al doods bang haha.
De laatste dag Airlie Beach moest ik om 10:00 uitchecken, want ik zou 's avonds de night bus pakken naar Rainbow Beach.
En jahoor 3x raden hoe het weer toen was... Zon en strak blauw. Heb me de hele dag vermaakt aan het water en zo ging de dag langzaaaaaaam voorbij.

Rainbow Beach. Zo gaar als het maar kon kwam ik aan om 07:30. We konden pas om 11:00 inchecken dus ik heb lekker bij het zwembad gezeten.
Zo leerde ik 3 Ierse meiden kennen waarmee ik ging lunchen en daarna op het strand heb gelegen.
Heerlijk dagje dus. 16:30 een meeting voorde Fraser Island tour en ook daar kregen we te horen in welke groep je zat.
Ik zat in een groep met een Nederlandse gast die ik al eerder had ontmoet. Een Engels man, een Belg en 3 Duitse meiden.

Fraser Island was GENIAAL. We hadden een super leuk groepje waarmee ik in de auto zat.
We hebben super gave dingen gezien en gelukkig ook een dingo (gevaarlijke hond). Ik wou het eiland niet af voordat ik er 1tje had gezien.
Na 2 hele flinke avonden om nooit meer te vergeten en 3 super leuke maar voor al ook te brakke dagen hahah was Fraser echt te leuk.
Eenmaal terug had ik nog 1 nachtje in het hostel voordat ik mijn reis voortzette.
Gezellige avond gehad met een Nederlandse meid die ik in Airlie Beach had leren kennen en daarna mijn bedje opgezocht.

Volgende ochtend om 7 uur gratis ontbijt!!! Yeaaahhhhh American pancakes☺️
Daarna uitgechecked en de bus van 7:40 gepakt naar Byron Bay. Tevens mijn laaste stop.

' s Avonds kwam ik aan in Byron Bay en jahoor ook hier heb ik een Duits meise leren kennen haha. Ze zijn OVERALLL!!!! Ik nam de shuttle bus naar mijn hostel wat 15 min lopen van het stadje ligt.
Leuke roomies ook weer en prima hostel. Vroeg gaan slapen, want de volgende dag was de vetste en engste dag van mijn leven! Skydiven!!!
1 minuut over 7 nog geen busje en dus kreeg ik het al Australisch benauwd of die nog wel kwam haha. Gelukkig daar was die.
Nog wat andere mensen opgehaald en toen reden we door naar waar het allemaal begon.
Om een lang verhaal kort te maken zat ik na wat instructies in het vliegtuig voor mijn mannetje die met mij sprong. Ik sprong van 14.000 ft dus ja dat was echt mega hoog.
En daar waren we op het juiste punt en ik zag iedereen al springen en toen was het mijn beurd. Ik nam nog een paar keer goed adem en voordat ik het wist vloog ik in de lucht. Een vrije val van 60 seconden wat voor mij een euwigheid duurde. Maar wat was dit AWESOME! Foto's en film moeten jullie maar snel een keer komen kijken. Het is niet te beschrijven hoe geweldig dit is en had nooit verwacht dat IK dit zou doen haha.

Eind van de ochtend was ik terug in het hostel en ben ik met Janine (Duitse meisje) naar het strand geweest.
' s Avonds hebben we een lekkere backpackers pasta gemaakt en hebben we in haar hostel een leuke avond gehad, want er was van alles te doen.
Volgende dag heb ik uitgechecked en ben ik met Janine Byron nog ingeweest en hebben we wat winkeltjes gezien en wat rond gelopen.
Byron is echt super leuk en zooooo relaxt iedereen in hippie kleding lekker op de blote voeten en chillings op de fiets. Jammer dat ik daar niet net even iets langer zat.
In de avond heb ik de nachtbus gepakt naar Sydney waar ik mijn laatste dagje Aussie zou meemaken samen met Sanne en Elien.

Goede nacht gehad en gelukkig veel kunnen slapen. Aangekomen op Central en toen de bus gepakt naar Gladesville waar ik voor de allerlaatste keer Amélie zou gaan zien. Het was even wennen, maar daarna was het goed en kon ik weer lekker alles met haar doen☺️. Happy me.
Daarna met Sanne de stad in gegaan en hebben we met Elien bij Pancakes on the Rocks gegeten!! Mmmmmmmmm als je de foto ziet loopt het water al in je mond haha. Het was heerlijk. Daarna moest ik nog wat dingetjes doen en zijn we terug gegaan om mijn backpack op te halen.
Sanne heeft me naar de airport gebracht. Echt zoo onwijs geeft. Na wat vloeken, gelach en gehuil zijn we veilig aangekomen en hebben we afsheid genomen wat echt echt kut was. Ook Sanne is echt een goed vriendinnetje geworden en ga haar ook echt missen. Limbolanders zijn kei gaaf!

En daar ging ik. Alles ingechecked en door de douane kon mijn grote terug reis beginnen.

Inmiddels 2 vluchten achter de rug die helemaal lekker verliepen. Eerste vlucht naar Taipei zat ik naast een Nederlandse kerel dus dat was gezellig en in Taipei ook wat Nederlanders leren kennen. Nu in Bangkok en nog paar uurtjes wachten tot ik door mag vliegen naar mijn eind bestemming AMSTERDAMMMMMM MY HOME TOWN!

Zoo dat was het weer lieverds.

Ik zie jullie allemaal weer binnen nu en heel snel <3 <3

Heel veel liefs en dankje voor het lezen van mijn verslagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Bo

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 3734

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: