Het leven als Au Pair en wat te doen hierna? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Frankin - WaarBenJij.nu Het leven als Au Pair en wat te doen hierna? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bo Frankin - WaarBenJij.nu

Het leven als Au Pair en wat te doen hierna?

Blijf op de hoogte en volg Bo

19 Februari 2014 | Australië, Sydney

Dag lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes☺️

Dat is wel erg lang geleden he? Ik dacht dat het nu wel weer tijd was voor een mooi verhaaltje!

Even terug naar kerst en O&N. Heerlijke kerst lunch gehad met mijn host family. De moeder en zus van Paul waren er ook. Super gezellig gehad en ook wat kleine cadeautjes gehad. Toch wel heel gek om kerst zonder je familie te moeten vieren, maar ondanks dat heb ik wel kerst in de zomer gevierd (beetje jammer dat het regenden, maar het was heerlijk warm). En toen kwam O&N er aan! Wat een happening is dat zeg haha☺️
Ik had met Tamara ( met haar was ik in Cyprus) en Liset (nichtje Tam) afgesproken om samen dit feestje te vieren wat ik uiteraad ook met mijn lieve Hannah vierde. Om een lang verhaal kort te maken hebben we 5 uur lang in de rij moeten staan om binnen te komen in het Maquarie Park in de brandende zon! (Ja heb flink gesmeerd haha)
We waren al vanaf 10 uur onderweg en dus al aardig wat alcohol op, want er was controle en niets mocht mee naar binnen. Achteraf makkelijk gekunt. Tam en Liset hadden met een hele groep afgesproken die ze hebben leren kennen tijdens het reizen. Het was een super dag, maar waren blij dat het zover was. 00:00!! 2014!! Het dak ging er af en het was prachtig vuurwerk vanaf de Harbour Bridge.
Het was een bijzonder momentje, maar geweldig! Han en haar vriend Quint waren ook aangeschoven later op de dag!☺️

1 januarie! Zo brak als het maar kon, maar was lekker alleen thuis. Starsha en Paul en Amélie gingen ook een paar dagen weg. Han is bij mij paar dagen blijven slapen, want Q vloog op 1 jan terug naar Nederland.

Met pijn in mij hart heb in een paar dagen later afscheid moeten nemen van mijn reis vriendinnetje. Ze miste Q en de rest natuurlijk ook zo erg en wou zo snel mogelijk naar huis. Ze heeft nog een Fraser tour geboekt en vloog daarna richting ons kikkerlandje.

Back to work!! Het leven als Au Pair. Dat was weer even wennen na 2 weken optimaal gechilld te hebben, maar weer happy om lekker met die kleine leuke dingen te doen en veel te knuffelen.
Nu ik dit verhaal typ zit ik hier in Gladesville al bijna 3,5 maand en dat betekend bijna klaaaaaar☺️ nog 7 dagen werken.
Ik word elke dag hechter met mijn kleine prinsesje, want dat is ze. Zooooo verwend haha.
De dagen zijn nog steeds heel zwaar, maar ze groeit en gaat steeds meer leren. Merk wel als die ouders thuis zijn tijdens mijn werk uren dat het echt K*T werken is en dat de aandacht voor mij weg is. Gelukkig gebeurd het niet TE vaak. Verder is er heel veel spanning in huis en dus echt elke week ruzie. Ik zit daar midden in en voel dan ook altijd heel down. Gelukkig heb ik hele lieve meiden leren kennen waar ik altijd terrecht kan☺️ (deze meiden zijn ook allemaal Au Pair). Sanne is 1 van die meiden. Ze woont ongeveer 10 minuten van mij vandaan en daar kwamen we pas in januari achter terwijl wij er al langere tijd wonen. Anyway, ze is echt super lief en kan onwijs met haar lachen. Zo hebben wij dan ook regelmatig koffie dates en lopen we vaak rondjes door de buurt. Myrthe, Debby en Eline zijn de andere meiden. Myrthe is het nichtje van Sanne. Van haar had ik laatst ook een verjaardag☺️. Debby woont in Putney (een paar dorpen verder) en met haar spreek ik regelmatig af in het Top Ryde Shopping Centre. (Half uurtje lopen)
Elien kende ik al en ook haar zie ik heel vaak☺️ dus vervelen doe ik niet:)
Australian Day☺️:

Dat doen die Aussie's wel goed, want als de feestdag in het weekend valt dan is er een extra dag vrij. Ik dus ook! Lekker lang weekend.
Mama heeft een nichtje in Australië wonen. Om precies te zijn woont ze (Tilly) samen met haar man Chris in Cooma. Cooma ligt zo'n uurtje rijden van Canberra af. Het was dus nu een mooie gelegenheid om hen op te zoeken. Ik had al contact met hun gehad. Ik kende hen natuurlijk helemaal niet dus het was best spannend om ze te ontmoeten. Zaterdag ochtend vroeg de bus gepakt naar Canberra en daar werd ik met open armen ontvangen! Ik heb het dat weekend dan ook echt heerlijk gehad. Veel gelachen, oude foto's gezien van de familie generaaaaaties terug haha en veel verhalen gehoord. Ook zijn we opstap geweest en kwamen we aan in de Snowy Mountains. Daar kan je in de winter dus gewoon skieën! Nooit gedacht dat dat kon in Australië.
Laatste dag zijn we langs hun zoon gereden en hebben we daar nog lekker koffie gedronken en ben ik op de bus terug gezet naar Sydney☺️. Het was heerlijk en wat zijn Tilly en Chris onwijs lieve mensen! Echt geweldig

Wat ik al eerder zei is dat ik nog maar 7 werk dagen te gaan heb hier in Gladesville. Het is onwijs dubbel, want ik ga Amélie echt verschrikkelijk missen, maar heb super veel zin om verder te gaan. De tijd is echt voorbij gevlogen.
Nu is de vraag of het nog een keer werken wordt of dat ik nu echt ga reizen.
In eerste instantie zou ik nog een maand farm work gaan doen om lekker te cashen en dan te gaan reizen. Weer werken? Kreeg ik vaak genoeg te horen. Ik bleef er bij dat ik ging werken, tot afgelopen weekend. Even gezellig facetimen met pap en mam kwamen daarna toch de tranen. Helaas, maar die momentjes heb ik nog steeds. Een heel goed gesprek gehad en toen de beslissing genomen om toch te gaan reizen. Ook met Ky heb ik nog een goed gesprek gehad. En wat ben ik onwijs blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Ik heb in het bijna half jaar dat ik hier in Aussie zit meer gewerkt dan dingen gezien, dus het wordt tijd om te reizen.

Alles is geboekt!!!! 4 maart gaat mijn vlucht naar Alice Springs en kan mijn nieuwe avontuur weer beginnen.

Voor nu zijn jullie allemaal weer goed op de hoogte gebracht en ik zal na mijn reis weer een mooi verhaal plaatsen voordat ik terug vlieg naar Nederland!

Ook deze datum staat vast!!!!☺️ Donderdag 20 maart vlieg ik terug naar Nederland en kom ik op zaterdag 22 maart om 09:15 aan op Schiphol! Vlucht nummer CI65

Hele dikke kus en ik zie jullie heeeeeeeeeeeel snel

Lots of love❤️


  • 19 Februari 2014 - 14:17

    Angelique:

    Super leuk verhaaltje bo!!
    Fijn dat je het naar je zin hebt daar, geniet nog even heel goed van je reis!!
    En als je terug bent kunnen we eindelijk weer gaan stappen :),

    Fijne tijd nog en tot snel
    Xxxxxx

  • 19 Februari 2014 - 15:21

    Femke:

    Jeeetje Bo!! Wat een heerlijk verhaaltje heb je weer geschreven!! En wat fijn dat je terugdatum naar Nederland al geboekt staat, op de een of andere manier kan je dan altijd nog even EXTRA genieten, omdat je toch weet dat je je familie en vrienden weer snel gaat zien!!

    Geniet nog even van je kleine meissie!! En geniet vooral van het reizen!!

    Hele dikke kus en knuffel,

    Femke

  • 19 Februari 2014 - 17:35

    Martine:

    Je bent een topper! Ff doorzetten de laatste dagen en dan eindelijk reizen!

  • 19 Februari 2014 - 18:37

    Anne:

    Schatje!! Nog eventjes doorknallen en dan kan je eindelijk reizen. Je maakt zo een goede keuze hoor... Je hebt al zo enorm veel stappen in de goede richting gezet! Erg dapper en stoer van je. Ik ben als een van je oudste vriendinnetjes, ONTZETTEND TROTS! Geniet er nog lekker van schatje! Je hebt het verdiend. Dikke dikke dikke kus xx An

  • 19 Februari 2014 - 20:04

    Brigitte:

    Goede keuze gemaakt schat !!!
    We zijn super TROTS op je.
    Have Fun !! :)
    Liefs, Mama

  • 23 Februari 2014 - 08:45

    Ky:

    Jaaaaaaaaaaaaaaa zoveel zin om je te zien.
    Maar eerst nog even reizen en genieten daar.

    Xxx ky, Luuk en Jack

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Bo

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 3733

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: